Miai

Skills: Concepting, Grafisch Design, Psychologie, Strategie, Usability

“Kunnen we een dating platform voor gamers ontwikkelen met als doel om gamers, die op zoek zijn naar een relatie, bij elkaar te brengen op een manier die bij hun en hun belevingswereld past.”

De initiële aanleiding van het project is een 1 april stunt geweest van game gigant Game Mania. Game Mania had voor 1 april een dating platform gemaakt in de vorm van een applicatie genaamd de ‘Companion app’ (http://bit.ly/2jeFn57). De reacties vanuit de doelgroep waren zeer geïnteresseerd, positief en dusdanig enthousiast dat toen bleek dat het om een 1 april stunt ging, de doelgroep duidelijk teleurgesteld was dat het niet echt was. Dit heeft ons het signaal gegeven dat er een vraag is naar een dergelijk platform. In deze tijd zijn er verschillende dating platformen voor verschillende groepen; hoogopgeleide, homosexuele, tweede liefdes, etcetera. Waarbij voor gamers het aanbod gering is. Onze eerste verkenning heeft ons ook de indruk gegeven dat het aanbod wat er is, niet volledig de aansluiting weet te vinden met de doelgroep.

Uit ons afstudeeronderzoek is Miai ontstaan. Een gamer-dating applicatie die door gebruik van persoonlijkheidsprofielen (MBTI test) gamers matcht om zo vervolgens de eerste matching laag teweeg te brengen. Gamers kunnen vervolgens zelf nog ‘ja’ of ‘nee’ klikken op een voorgestelde match, dit zorgt voor herkenning (Tinder) en een hogere locus of control.
Door middel van gamification verleggen wij de focus van daten naar gamen. Tijdens de chats en het algemene gebruik van de app zijn er ‘tokens’ te verdienen. Deze kunnen vervolgens worden omgeruild voor dating hulpmiddelen als een conversatie starter.